Hosta och Sveiva

Har varit småseg i kroppen sedan Greåker matchen vilket är ett par veckor sedan nu. Det har dock hittills gått riktigt bra för egen del vilket jag mestadels vill tillskriva det försvarsspel och den arbetsinsats vi visar upp i matcherna, bra kämpat gubbar! Träningen nu i veckan har jag hittills vilat från för att försöka bli helt kvitt hostan som äntligen börjat bli aningen bättre. Bara att hoppas att den inte sitter i eller blir värre efter träningen imorgon!

Just inställning och arbetsinsats som vi gjort bra kommer nog bli nyckeln mot Sveiva på tisdag. Sveiva är efter vad jag hört ett lag som spelar mycket på just inställning och arbete. Även Sveiva har en gammal VIB-bekanting i Marcus Gustafsson, som under sin tid i VIB var den spelare jag bodde närmast. Senast vi mötte Sveiva var jag hemma i Sverige och opererade mig, men då vart vi av de rapporter man fått utkontrade och saknade glöd och tändning. Jag hoppas verkligen det inte är fallet på tisdag och att många hittar till Sandbekkhallen för att se matchen! Väldigt kul och en extra tändning för mig att Sveivas tränare sagt att dem ska försöka göra något för att "ändra ryktet kring Fjerdingbys keeper och spela deras spel" med ett lurigt tonfall.
 http://www2.groruddalen.no/sveiva-ga-gif-juling.4650002-19209.html 

Själv tycker jag det talar lite för sig själv att jag fått ett "rykte" som satt sig såpass på deras tränare att han måste kommentera det och eventuellt att dem tänker på det och anpassar sig kring det för att möta oss! Ser fram emot match och ett heltaggat Fjerdingby!



Lååååångt kvar tills älgen är hemma.....


#1 Jesper Nordmark

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0