Hemmapremiär och vinst!

Då var årets första hemmamatch lagd till historien. En ganska konstig match från början till slut. Första perioden vinner vi med 4-3 och undertecknad är väl en stor orsak till att det inte var en större ledning! För egen del var premiären ganska dålig, vad det berodde på står skrivet i stjärnorna. Men det absolut viktigaste är i alla fall att laget tog 2poäng och fortsatt är i serieledning. Ja ni läste rätt om ni är från Sverige, i norsk innebandy är det två poäng till segraren. Efter som jag tidigare sa en dålig första period av mig men okey insats av övriga laget fortsatte vi att mala på och resten av matchen gick i någon slags konstig lunk och slutade till slut 10-6 efter två tröstmål i slutet av Sagene. Mina reflektion av matchen i övrigt då...

Jag kan inte riktigt greppa Sagenes sätt att spela innebandy. Den bästa beskrivningen jag kan ge är att de faktiskt inte spelar innebandy. De tar i de flesta lägen precis de beslut man inte borde ta, vilket gör dem oförutsägbara och på så sätt även farliga. Men när vi en bit in i kampen till slut verkat kommit underfund med deras oortodoxa spelstil så dog även deras chanser allt mer ut. På det hela taget var det faktiskt aldrig något snack om vilket lag som skulle vinna matchen och vi är ett bra mycket bättre lag än Sagene.

Dagens event kring matchen då. Jo Sagene har en "zorrokung" i sitt lag som även verkar ha legat på någon form av institution. I slutet av den andra perioden efter en närkamp med Espen Eriksson stannar han kvar och knuffar och snackar lite. Om än på gränsen så helt okey kan tyckas. Det märkliga börjar dock därefter i spelargången. Då står spelaren i fråga och väntar in Espen längst ner på trappan. Jag ber honom att gå in till sitt omklädningsrum eftersom jag ser att han väntar på just Espen som är högst upp på trappan. Denna spelare svarar då med att veva till mot mig med klubban och träffar bara som tur är hjälmen. Men uppenbarligen är det någon form av skruv som inte satte sig riktigt i hjärnan vid födseln på denna person. Har dock fått berättat för mig i efterhand att han tydligtvis ska vara jättetrevlig utanför banan,á la "Nisse" Johansson i Falun, men så beter man sig helt enkelt inte i mitt tycke!

Jag väljer också att inte säga spelarens namn eftersom det då kan verka som en uthängning vilket jag även om vissa människor ibland förtjänar det tycker är onödigt och även omoget.

Nu blir det en trevlig kväll vid tvn med mat och relax!

Älgarna rullar vidare!




Jesper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0