Seriepremiär

Då var man nyss hemkommen från sista träningspasset innan seriepremiär. Premiären spelas på lördag borta mot Nidaros, från Trondheim. Ett lag som tippats av flera olika innebandysidor här i Norge att komma sist. Att möta ett sådant lag i en premiär brukar dock vara riktigt svårt då dem har en tendens att kriga ända in i det sista. Vi i Fjerdingby mönstrar fullt ordinarie manskap till premiären och det har faktiskt sett riktigt bra ut spelmässigt de senaste veckorna på cup och träning! Vi får hoppas alla håller sig skadefria säsongen igenom så kan detta bli en riktigt intressant säsong!

På träningen idag var också den lokala tidningen där för att snacka lite om laget målsättning och hur jag trivdes i Norge och när man flyttat hit och lite sånt. Får hoppas på kul läsning i tidningen imorgon ;).  

Äntligen dags att spela matcher, vilket jag faktiskt längtat efter ett tag nu. Till och med lite mer än föregående år. Det känns kul och inspirerande att komma igång med matchande och även lite nyfiket att se hur de olika norska lagen spelar och även står sig konkurrensmässigt!

Läste även på www.innebandymagazinet.se att mitt gamla lag Västerås tippas att få det svårt i år precis som jag med många andra trodde inför året. Vi får hoppas att alla mina gamla lagkamrater motbevisar denna tippning och klarar sig kvar även i år. Jag tror det vore bra både för sporten och staden att ha ett lag kvar i högsta ligan. Även om klubben som sådan nog skulle må bra av lite omorganisering. Stort lycka till i alla fall! 

Nu blir det lite tv och sedan en dag på jobbet imorgon innan man börjar tänka seriespel på allvar igen! Räkna med Fjerdingby i år!





Jesper Nordmark

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0