Mer om matchen

Det mesta att säga om matchen igår har väl redan sagts skulle jag tänka mig. Däremot innan matchen hände det kanske lustigaste strax efter Sten sax o påse incidenten i min innebandykarriär. Till den här säsongen ska jag spela med Unihoc, och till dagens första match hade tröjan varit på tryckning och skulle återfås av lagets och Norges stjärna Raymond Evensen, som är mannen med kontakterna på det norska tryckeriet. Att folket i Norge i allmänhet är lite segare än oss svenskar vet väl de flesta svenskarna redan om;) men den här tryckaren lär även ha varit lite på lyset när han tryckte tröjan. Raymond lämnar glatt över den inför match och jag tänker inget mer på det. När jag tagit på mig samtligt utstyr och ska ta på matchtröjan känner jag att den sitter konstigt och tittar ner. Jo...tryckaren har tryckt framsidan bak och baksidan fram. Ett konststycke i klass med någon av Picassos målningar enligt mig. Det lär väl inte vara särskilt svårt att kunna se skillnad på heller kan tyckas då ena sidan, dvs framsidan är vadderad och baksidan i nacken som alla tröjor har en lapp sittandes. Men det gick i alla fall i Norge. Som tur är var jag planerande angående detta och hade med en reservtröja utifall att Ray glömt eller att den inte var färdig.

Något som inte var planerat var när vi skulle till Trondheim. Väl på flygplatsen känner en nyvaken Jesper i fickan och där ligger min flickvän Nathalies Visakort samt legitimation...Ops... Som tur var har Niclas en superhjälte till flickvän han också som kunde åka över och låna ut 100kr till Nathalie så hon kunde ta sig till jobbet, men fram till detta var klart var det lite svettigt. =)

Jesper


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0