Nor92

I tisdags spelade vi vår, tror det är 5e raka veckomatch. Kan tyckas lite konstigt att så många matcher läggs i veckorna och ingen på helgen, men men. Vi åkte till Drammen på andra sidan Oslo mot Lilleström för match mot Nor92. Ett lag som omgången tidigare tvålat dit Greåker med 6-4 och verkade vara i ganska gott slag.

I tillägg öppnade vi matchen fruktansvärt dåligt och gör kanske den sämsta perioden för året i första perioden. Trots detta gick vi till ledning med 3-2 vilket säger en hel del om både kvaliteten på matchen och motståndet. Efter en liten utskällning i pausen skärper vi till oss i andra. Vinner även den med 3-2 efter att även Nor ryckt upp sig. Tredje går vi ner på 2 rekker och rycker ganska tidigt ifrån och håller en komfortabel ledning som slutar med en 10-6 seger.

Sammanfattat känns det som att vi gör precis det vi ska och varken mer eller mindre från samtliga håll. Nu har vi dock två raka segrar som vi vunnit ganska komfortabelt vilket känns skönt att vi har den egenskapen att alltid lägga oss snäppet över motståndaren hur bra eller dåligt det än må vara för dagen. Det jag tycker är bäst med idrott är iallafall att vinna. Att vara någon form av medelmåtta i vad jag utövar slutar allt som oftast med en sämre inställning från min sida och att jag till slut lägger av med det. Även om det gäller att spela brädspel med ungarna på jobbet eller en match i SSL/ Norsk Elitserie.

Nu till det tråkiga. Cirka två veckor innan Gjelleråsenmatchen började mitt ena knä att spöka och göra mer och mer ont på varje träning. Senast mot Nor kändes smärtan riktigt mycket trots intensiv uppvärmning och extra löpande och stretchande från min sida, vilket inte är bra. När jag innan en träning diskuterade med vår läkare/massör var hans kvalificerade gissning att jag rivit av en del av en muskel i muskelfästet vid knät. Rekommenderad behandling var ett par veckors vila och extra träning av musklerna runt knät. Därför blev det ingen träning idag utan vila. Hoppas Emrik och grabbarna gör en bra träning! För mig blev det hemmakväll med min Nathalie, vilket jag nog är skyldig efter ett mindre lyckat schema på hennes födelsedag då jag hade matchen mot Nor och vi jobbade om varandra hela dagen. Nu ska det lagas oxfilé och sen kanske det blir någon film och mys!



/ Jesper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0