Slevik 14:00 lördag 30/10

I fredags åkte Greåker på sin första förlust vilket gav oss chansen att vara sista lag att stå obesegrat i serien inför vår match emot Slevik. Ett Slevik som gått fram ganska starkt i året serie och med två nyförvärv i Straete och västeråsare Åhlberg. Den första perioden vet jag inte om jag ens vill skriva något om. Av de matcher jag deltagit i med Fjerdingby så tror jag det var den sämsta insatsen av samtliga i laget. Många verkade endast ha tagit ut skorna på banan och antog att det skulle sköta sig själv mot ett på förhand lite sämre lag än oss. Men i all idrott vet vi som bekant att motivation slår klass, och arbetsinsatsen måste i varje match ligga på 100% från samtliga spelare annars vinner man inga matcher. Efter första ligger vi under med 3-1 och ger oss i pausen fan på att resten av matchen är vår match och vi ligger trots allt bara under med två mål efter en såpass dålig period. I andra går vi ut som ett nytt lag och spelar boll, gillar läget, peppar varandra och snackar mycket mer på banan. Det ger också utdelning och vi går till nästa pausvila med en ledning på 5-3 och dödar sen i början av tredje matchen med om jag minns rätt ett ganska tidigt 6-3 mål.

Reflektionerna i efterhand för egen del är väl mest att jag hoppas vi nu har bevisat för oss själva i laget att när vi tar det jobbet som vi kan och ska göra i en match så är vi svårslagna, men samtidigt fått oss en tankeställare som kan vara viktig inför kommande kamper och slutspel att ingenting går av sig själv! Det krävs att man alltid är på tå och kan ge sitt yttersta. Gällande Slevik tror jag att dem ganska komfortabelt kommer ta sig till slutspel och även fortsätta att överraska positivt mot en del av topplagen men även blanda det med sämre insatser och då tappa poäng mot på förhand kanske sämre motstånd. Det krävs lite mer kontinuitet och ramar och former för att dem ska kunna ta upp kampen om en serieseger på allvar.

Nästa match är nu om en och en halv vecka så det blir ett antal träningar med slipning på detaljer fram till dess och då förhoppningsvis 2 nya pinnar. En annan intressant notat för den som lyckats undgå att läsa det är kampen mellan Gjelleråsen och Harstad som blev avlyst pga brandlarm, där jag också hört att trots att två perioder var spelade hela kampen ska spelas om. Harstad hade en ledning med 4-2 och blir alltså av med den plus att dem blir tvingade att ta ytterligare en tur från Norges nordligaste punkt ner hit vilket säkerligen kostar föreningen massvis med pengar... Snacka om en käftsmäll....Kan det också vara här det vänder för Gjelleråsen som före serien tippades som trea men endast mäktat med att få två poäng såhär långt i årets serie....återstår att se!








#1 Jesper Nordmark



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0