Harstad borta

Det jag visste innan Harstadmatchen var att de flesta lag har svårt att möta Harstad borta och att lika svåra som de är att möta på hemmaplan, lika kul brukar lagen ha på kvällen då det är lite av tradition att gå ut på stan med laget kvällen efter match. Men nu börjar vi med matchen.

Harstad ställde upp ett ganska disciplinerat försvar med en i mina ögon ganska defensiv men även tydlig spelidé. Laget bygger mycket av sitt offensiva spel på bröderna Laitinen från Finland som brukar hamna i toppen av poängligan varje år. Så blev även fallet i den här matchen då jag tror att minst en av bröderna var inblandad i samtliga av Harstads mål. Vi ledde matchen hela vägen och hade väl i stort sett ganska bra kontroll även om vi aldrig lyckades att rycka ifrån och som man brukar säga "döda matchen" vilket gjorde att det vart kamp intill slutsignalen. Vår förstafemma hade en av sina sämre insatser men i deras frånvaro klev andrafemman fram och stod för de flesta av våra mål. Insatsen vi däremot gör som lag och i slit i defensiven tycker jag är årets bästa. De målen vi får emot oss är bland annat två självmål samt andra individuella misstag som är svåra att skydda sig emot. Efter tre kamper kan man nog konstatera att när vi spelar vår defensiv som vi ska så blir vi svårslagna! Matchen slutade till slut 7-5 efter att vi istort sett hela matchen haft en 2 eller 3 målsledning.

Efter matchen var det utgång med laget på den lokala puben. Jag kallar det pub då dansgolvets storlek inte var större än ca 10kvm, vilket jag inte klassar som en "klubb". Personligen stannade jag här till runt två rycket då vi antog att stället stängde. Det visade sig att så inte var fallet utan dem hade stängt runt halv4 fick jag reda på dagen efter av grabbarna som stannade kvar. Några brottnings, brandslangs och sängklädsvagnsrallyrace senare var så alla får tillbaka i hagen och alla sov. Ganska skönt att komma hem lite tidigare då jag kände mig bra mycket piggare idag på flyget än många andra i laget! Jag har även en gammal erfarenhet sedan Haningetiden angående festande med flygning dagen efter som inte var alltför angenäm vilket gjorde att jag tog det ganska lugnt!

Angående själva resan så var naturen och landskapet otroligt fascinerande. Det låg berg med snö på topparna överallt och isberg i havet och ett tag trodde man att man kanske kunde få se en levande valross eller isbjörn även om det inte blev så ;) Här nedan följer lite bilder på främst denna natur med inslag av någon grabb ifrån laget!







Kommentarer
Postat av: Anonym

han är så fin min karl (:

2009-10-06 @ 19:50:23
Postat av: robert

riktigt snygg piké på nicke! :D

2009-10-11 @ 21:18:32
Postat av: robert

sorry, såg nu att de va en schleten tröja....

2009-10-11 @ 21:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0